- Äntligen!!! -

Nu är det klart!! På söndag ska jag rida igen!!
Fia är mamma till Alva, och Alva rider i Robins grupp. Fia och jag har också ridit i samma grupp, och det är ur det vi kommit på detta. När vår grupp lades ner på barnens ridskola pratade vi om att börja rida på Lockenkils ridskola allihop. Men som ni vet blev det inte så. Sedan tidigare har jag sett att man kan "hyra häst" där när det passar, men det har inte heller blivit av. Mycket tack vare att det varit vinter. För ett par veckor sedan såg jag att de i Lockenkil har helgkurser, och det nappade jag på! Fia också! Vi frågade om vi kunde få en kurs nu på söndag, men det passade inte. Däremot var vi välkomna för att rida på egen hand!! Det ska bli sååå roligt!! Men nervöst. Vi har önskat varsin liten häst, men den minsta hästen jag hittar på hemsidan är 165 cm i mankhöjd. Dock tror jag inte att de som visas där kan vara alla...?
Nu återstår frågan om utrustning. Vad ska jag köpa och vad ska jag låna? Ett par nya ridbyxor tror jag i alla fall att jag ska unna mig. Och jag borde verkligen ha en egen säkerhetsväst och en ny hjälm. Ska nog svänga förbi och titta i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: malin

vad kul att du ska komma igång att rida igen. Njut av egentiden o köp allt nytt;)

2011-04-06 @ 22:33:55
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0