- Blåååser -

Barnen fick med sig sina sparkcyklar till skola/dagis idag. De ville så gärna, och det är ju bra när de inte vill åka bil. Dock orkade inte jag cykla till jobbet i blåsten, så innan jag hämtade dem fick jag åka hem med bilen och hämta cykeln. Jag ångrade mig nästan innan jag hoppade på cykeln. Jisses vad det blåste!! Men, jag tog mig till dagis och sen till skolan och det gick faktiskt bra att sparkcykla hem för barnen!
Hemma hade utesoffan blåst omkull, dörren fick vi hålla i hårt och katterna ville inte gärna gå ut. Eller, de ville inte vara ute länge. De förstod inte så bra genom fönstret, att det blåste ute.
Ett tag såg det ut att ha lugnat ner sig, men sen började saker blåsa iväg på grannarnas tomter; bland annat en vissen gran och en stor pappskiva. Lite orolig är jag för alla byggnadsställningar som står på andra sidan gatan....
Nu ska jag lägga mig under mitt sköna täcke och läsa "Varför gråter inte Emma", och lyssna på hur det blåser utanför. Eller ja, det är ju storm. Hoppas det inte händer något under natten och att katterna har vett att stanna inne!!

Kommentarer
Postat av: malin

Den boken är bra men sorglig.

2011-04-08 @ 21:36:12
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0