- Gårdagens ridpass -

Robin fick rida Dogge igår. Han är supersnäll, men lite lat. Han gick och sov en hel del, men Robin fick honom att vakna ett par gånger i alla fall.
Själva banan var aldrig några problem. Han kan styra, starta och stanna. Dogge ville dock gärna gå med mig, så när Robin skulle göra halt och jag fortsatte gå, ville Dogge också gå. Men Robin vann!
I traven fick Robin till det med att "rida lätt" riktigt bra. Ibland är det som att han bara studsar med, och tror att han rider lätt, men när jag påminde att han måste STÅ upp, då gick det bättre. Dogge travade gärna, men inte så fort, så då gick det bättre med lättridningen. Men man ska komma ihåg att det är rätt jobbigt för ovana ben att rida!!
Den avslutande galoppen gick också bra. Han galopperar "själv", dvs att ingen håller i honom. Jag springer med hästen, och Robin klarar sig själv! Vid första galoppförsöket igår, glömde Robin galoppskänkeln, flytta bak ytterskänkeln, så Dogge förstod inte vad han skulle göra. Andra försöket gick mycket bättre. Robin tycker att det är lite läskigt att galoppera, men roligt!
Ett bra betyg på att Robin tycker att det varit roligt att rida och att han är nöjd över huvudtaget med att vara där, är att han själv leder upp hästen till stallet. Det gjorde han igår!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0