- Arg förlorare -

Ett av Robins favoritspel, förutom tv spel, är "skitgubbe". Eller "vändtia", som jag sa när jag var liten. Idag efter lunch kom han och ville spela. Jag tycker också att det är ganska roligt, så jag spelar gärna. Robin har fått upp ögonen för kortspel sedan han började förskoleklass.
Jag tillhör inte skaran som låter barnen vinna med flit. Jag spelar också för att vinna. Dessutom måste man lära sig att ta motgångar. Lika bra att få känna på att förlora och lära sig hantera det. Det blir så mycket härligare när man sen vinner! Då kan man känna att det är en riktig seger!!
Jag försöker lära Robin hur man kan tänka när man spelar, och vilka kort som är bra att bli av med osv. Jag tror verkligen att han har tagit till sig det. Kanske var det för att han verkligen försökte, och tänkte på mina tips, som han blev så arg när han ändå förlorade. Tårarna rann och han var både arg och ledsen !! Han ville absolut inte spela en gång till och pröva att vinna. Det är klart, han kunde ju förlora en gång till. Nu är han dock på bra humör igen så kanske att jag kan fråga om han vill ha revansch snart...

Kommentarer
Postat av: Danielkl.com

TV-spel slår alltid kortspel! ^^

2011-02-22 @ 13:55:13
URL: http://danielkl.com
Postat av: malin widén

haha ja de där med kortspel gör rätt mycket här hemma med. Oliwer spelade de med mormor när vi var på semester i början av jan sen har de nog spelat mer i skolan.

2011-02-23 @ 21:14:50
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0