- Bokstavskul i snön -

Jag och barnen gick till lekparken efter lunch. Robin var fortfarande sur för att han inte vann kortspelet. Det släppte ändå väldigt fort bara vi kom ut. De tog med sig pulka. Dock åkte de bara två gånger i backen med bobben och en gång med pulkan, bara för att få ner den. Sen var det lek på schemat. De har väldigt roligt tillsammans, men det börjar märkas att Robin växer ifrån lekstadiet. Han tröttnar fort på lekparken och leker inte lika mycket på sitt rum längre. Han börjar väl helt enkelt bli en stor kille...
Idag när han tröttnade och helst ville gå in, hade vi bara varit ute ca 45 minuter. Minst en timme hade jag bestämt för mig själv att vi skulle vara ute. Han fick komma och stå i solen. Utan att tänka på det skrev jag Robin i snön. Och så tog det fart! "Mamma, skriv något mer!". Vi höll nog på i en 15-20 minuter. Jag skrev korta ord i snön och Robin läste. Utan någon vidare hjälp. På sin höjd ljudade jag liiite. Robin frågar ofta vad det står på olika saker, så snart kommer han nog knäcka koden!! Så var det när han lärde sig klockan. Fråga fråga fråga!!
Det är ju toppen att kunna öva på att läsa ute i vintersolen istället för att sitta inne och tragla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0