- Hopp med liten ponny-

Idag var det hoppning som gällde på Robins ridlektion. Ponnyn för dagen var Lina. Hon är en liten busig och envis ponny, men en supertjej som hon gillar läget. Sist Robin hoppade henne för ca ett år sedan gick det så där, men då var det mest balansövning för honom att hoppa. Idag fixade han ju allt själv, även om jag fick springa med och hålla i hästen ifall något skulle hända.

Först var det hinder på en S- både över ridbanan. Gick super! Då travade alla samtidigt och hoppade samma bana. Nästa steg blev att de hoppade en och en på en annan båge. Robin fick styra själv och bromsa om han tyckte att det behövdes. Det gick undan på den lilla ponnyn!! Det kan man inte tro, men gisses vad hennes ben går. Hon tycker det är roligt att hoppa, men testar gärna ryttaren. Robin sa att han tyckte det var roligt och han såg riktigt glad ut. Jätteroligt! Detta gjorde de två gånger och det gick super andra gången också.
Avslutningsvis fick de hoppa en bana på fyra hinder. Mellan hinder tre och fyra var det ganska långt (de stod nästan parallellt på varsin långsida) och när vi närmade oss det sist hindret han jag knappt med!!

Jag tycker både Robin och Lina gjorde det super! Det märktes ibland att hon ville testa att gå åt ett annat håll, men Robin var bestämd och visade vägen. Det var aldrig riktigt någon kamp, utan när Robin visade att han visste vart de skulle, tvekade inte Lina att hänga på!
Till och med Lotta sa att "Till och med Lina skötte sig idag!" - Roligt!!

Det var jätteroligt idag!! Synd bara att jag inte kan titta på honom utan måste springa med. Det gör jag ju gärna också, men ibland vore det kul att TITTA.

Lägger in bilder på Lina i morgon, för nu orkar jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0