- Hoppning idag-

Jag trodde att Ida också skulle rida barbacka idag, men det blev hoppning. Det är klart, det är väl lite roligt för hästarna att få göra lite olika saker.... Alla kan ju inte hoppa en vecka! Jag sa att hon inte fick ha ridstövlarna eftersom jag trodde att de skulle åka av när hon red barbacka. De är liiiite stora. Tror ni att hon blev sur för det när det visade sig att jag hade fel??

 Ida och Blixt.

Idag var första gången som Ida styrde mot hindren helt själv i trav. Hon var jätteduktig, men envisas med att INTE hålla i manen över hindren. Lotta säger att de ska det, så att det inte tappar balansen. Ida lägger händerna på halsen bara...

Hon var i alla fall superduktig tycker jag! När Lotta frågade om det var svårt, svarade hon LÄTT! Ja, hon är rolig hon :)

 Ida vilar på det minsta hindret efter lektionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0