- Jag vill också !! -

Det är en fröjd att åka till stallet!! Me like!! Som jag sagt tidigare så saknar jag hästarna otroligt mycket. Så mycket att jag frivilligt erbjudit mig att mocka åt fyra ponnyer på lördag fast de är hemma. Men på tävling i Kumla. När jag inte måste är det rätt trevligt att gå där och pyssla!!
Idag var det Idas tur att rida.  "Hennes" häst Blixt har varit halt, men var friskförklarad igår men stod över Robins lektion. Blixt var lite pigg, men han är så snäll att jag inte alls behöver vara orolig.
Idag red de barbacka. Ibörjan höll jag i Ida så hon inte skulle glida av, men ju längre tid som gick så släppte jag henne mer och mer. Styrningen gick Superbra och hon satt också kalasbra utan sadel.
Första långsidan de skulle trava sprang Lotta med, men resten av gångerna klarade jag och Ida det själva!! Allra sista traven höll jag inte i henne. Höll bara handen på hennes ben ifall hon skulle tappa balansen.
Jag önskar fortfarande att jag ska hitta tiden att kunna rida själv också. Om inte annat får jag väl ta ett dagridläger i sommar bara för att komma igång igen! Kanske värt att kolla upp....
Hur som helst är jag mycket stolt över att mina barn är så duktiga på att rida!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0