- Jobb igen -

Jobbdag igen. På en onsdag. Har varit ledig med barnen i två dagar. Vi försöker se till att de får vara lediga när Robin har lov i skolan. Det är första året vi har riktiga lov och det är rätt skönt att passa på att vara ledig. Alla andra år på dagis har jag tänkt att vi kan ta ledigt när det inte är lov, men det blir ju inte så.
Varje gång jag varit ledig med barnen, utan att det varit en allmän helgdag så alla andra också varit lediga, känner jag hur skönt det är. Jag har jobbat heltid sedan Ida var ett år, och kanske att det är för länge. Det är fyra år sedan nu och det har funkat bra tills förra terminen egentligen. Då blev det tennisträning för Robin en dag och Ridning en annan, och ridning för Ida en tredje dag. Plus att jobbet flyttade längre bort. Nu känns det som att det mest är stress för att hinna till allt. Jag borde tagga ner och nyttja de föräldradagar jag har kvar. Det är ju ändå ett privilegium att ha två friska barn att kunna vara med och se utvecklas. Även om det kan vara nog så jobbigt vissa dagar :)
Men, idag är det jobb som gäller. Ida och Robin ska först till Mishas jobb och på eftermiddagen kommer de till mig. Det gäller att jobba intensivt de timmar de inte är hos mig. Åter denna stress. Ska planera in en ledig dag till snart tror jag.....
Visst tycker jag om mitt jobb, men jag älskar mina barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0