- Müsli -

1 dl honung

4 msk rapsolja

Drygt 2 dl vatten

5 dl havregryn

5 dl rågflingor

1 dl havrekli

1dl kroddade linfrön

2dl solrosfrön

1 dl pumpafrön

Nötter och mandel

 

Hacka nötter och mandel och blanda med alla gryn och grejer. Häll över honung, olja och vatten och rör om. Lägg på en plåt med bakplåtspapper.


In i ugnen 200 grader i ca 30 minuter (rör om var tionde minut ungefär).

Ät gärna med fil eller yoghurt, kanske piffa till det med lite torkad frukt?

 

Hoppas det smakar!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Detta ska jag göra, älskar sånt.

Men tre frågor.

Är det krossade linfrön?

200 grader varmluft?

Nötter/mandel är det 1 dl av dom oxå?

2011-02-07 @ 21:59:42
Postat av: Hanna

Jag använder krossade linfrön och över/under värme. Vad gäller nötter och mandlar är det lite efter tycke och smak. Sist tog jag ca 1 dl av varje (hackat) plus liiiite till. ;)

2011-02-08 @ 05:46:19
URL: http://hanchens.blogg.se.
Postat av: Sofi

Okej, tack då vet jag.

Måste ta mig en tur till affären snart då.

2011-02-08 @ 23:08:11
Postat av: Hanna

Och flytande honung. Men det kanske du förstod ;)

2011-02-09 @ 05:40:45
URL: http://hanchens.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0