- Tennismamma-

Måste klassa mig själv som en helt okej engagerad tennismamma! Jag hoppar över eftermiddagsfikat på jobbet och åker där ifrån runt tretiden. Raka vägen till dagis och skola, hämta barn och köra till tennisen som börjar 16.00.
Jag skickar in barnen i omklädningsrummen och knyter skorna när de kommer ut igen. Fyller vattenflaskor. En banan i magen är heller inte fel innan träningen börjar.
Idag var jag, Ida och Robin först in på plan, så det känns som att vi börjar få grepp på tiden. De sprang två varv runt planen, ett varv på tid. För att det är kul.  Sen kom tränarna med bollar. De hämtade ett par var som jag turades som att kasta till dem så att de fick slå.
Varje träning delar de upp gruppen i två mindre grupper och är på varsin halva av planen. En tränare på varje sida. Idas grupp övade nog mest på bollkänsla idag. Jag såg inte så bra eftersom jag satt på fel sida. Robins grupp övade idag på att slå på volley och på att smasha. Tränaren slog bollen till dem och de slog tillbaka med speciella slag. De var tre barn hos tränaren som turades om. De andra två slog till varandra över ett mindre nät. Robin var med tränaren hela passet, vilket jag tycker var bra. Han fick förvisso inte slå hela tiden, men han fick ju mer tränartid!!
Vanligt förekommande på träningarna är att Robin och hans kompis från skolan busar en hel del. De stör inte för de andra, men de är ju heller inte med. Idag var kompisen sjuk. Jag tyckte det skulle bli intressant att se hur Robin skulle utan honom, men inte ett bus!! Annars brukar det inte ens hjälpa att ha dem i olika grupper...
När detta bus tar över träningen vet jag inte hur jag ska göra. Ska de få hållas? Ska jag säga till? Ska jag låta tränarna säga till? Jag skulle vilja säga åt dem, jag är liiiite arg på dem. Eller lite trött på dem, att de inte försöker. Hur ska man bete sig i sådana lägen? Är det min eller tränarens uppgift? Jag vill ju heller inte lägga mig i...
De tycker i alla fall att det är roligt att vara på tennisträningen, alla tre och det är huvudsaken!!

Kommentarer
Postat av: malin widén

Jag tycker du ska prata med tränaren och kolla vad han tycker. Han kanske inte ens tycker att de gör något. Annars kan jag tycka att de är hans ansvar att säga till dem. De lyssnar ju säkert mycket mer på honom än dig.

2011-01-25 @ 22:37:16
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag ska nog se hur de gör nästa gång, buskillarna. Jag tror inte att de förstör för de andra, det är nog mest jag som stör mig på det. Tränarna är jättebra, så blir det för mycket bus så ska jag prata med dem...

2011-01-26 @ 05:54:20
URL: http://hanchens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0