Blivande Ponnymamma??

Idag var det hoppning på schemat för Robins ridlektion !! Han tyckte både att det var roligt och han var jätteduktig. Det hänger väl ihop förstås. Vi tar det från början...
Innan kul var Robin rätt trött på kvällarna och orkade inte riktigt komma iväg och rida. Vi brukade åka direkt från skolan och det var kanske pinsamt att byta om där, jag vet inte. Han var säkert hungrig också, de äter mellis vid 14- tiden på skolan. Han hade till och med inställningen att han skulle sluta rida efter jul!
Nu har jag till att börja med lagt om strategin. Jag försöker åka lite tidigare från jobbet så att vi hinner hem för att byta om. Vi kan då också äta lite mellis. Och oftast blir det inte lika stressigt. Bara det är en bra början!!
Förra veckan var det första lektionen efter juluppehållet. Han har kanske hunnit sakna det lite, plus att han är utvilad efter jullovet.
Idag var det som sagt hoppning och det såg han fram emot!! Jätteroligt!! Han ville trava mycket. Jag med så jag skulle slippa frysa....
Banan bestod av tre hinder och en båge mitt i ridhuset, samt ett hinder på långsidan och bommar på långsidan. Först travade de bara långsidan, men på slutet hann de med att trava hela banan. Robin red banan helt själv hela lektionen!! Jag gick/sprang med så klart, men det var han som startade, stannade och styrde!!
När jag erbjöd honom att åka och rida Kottis och hoppa honom ville han det och undrade hur högt han kan hoppa. Det ser lovande ut ....
Glad "Ponnymamma" !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0