De ringde från dagis...

Det blev ingen Ridning för Ida idag. Vid tretiden ringde en fröken från dagis. Ida var hängig och hade sagt att hon hade ont i halsen. Vi behövde inte skynda oss dit, hon ville bara tala om det ifall vi inte skulle hinna ses. Jag tycker alltid det är jobbigt när de ringer från dagis (skolan har aldrig ringt ännu). Första tanken är förstås om det hänt något allvarligt. Sen om de är sjuka och behöver åka hem åker jag så klart så fort jag kan, men det finns ju inte med i planeringen. Jag har ju lagt upp dagen för att jobba, men självklart går barnen först! Nu för tiden kan jag ju i alla fall ta med mig jobbet hem. På gott och ont.
Jag var på skolan strax efter fyra sen hämtade jag och Robin Ida. Hon lekte som vanligt, men hade en tjock tröja på sig. Hon orkade inte rida. Istället spelade de Wii (hon borde kanske bara vilat...) och efter Bolibompa sov de. Jag och Robin hade bestämt att de skulle lägga sig klockan sju...
Det var en märklig känsla att jag och mannen satt i soffan 19.10 igen och de låg i sina sängar. Ida somnade fort. Robin somnade nog närmare åtta, men varvade ju i alla fall ner tidigt.
Nu ska jag också varva ner. Ska satsa på att vara på jobbet tiiidigt imorgon så de inte behöver få en så lång fredag..,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0