Härliga Söndag

Jag är väldigt nöjd med dagen. Trots att vi kom hem runt midnatt i natt, och vi pga det sov länge (Robin vaknade först- 08,30!) har vi hunnit med en dag i Ånnaboda.
Smörgåsmellis innan vi åkte fick fart på barnen. De var lite griniga innan det. Men, är man hungrig är det inte mycket som är roligt!!
Utflyktens första mål var att barnen skulle visa mig Trollspåret. Enligt hemsidan är det 800 meter, men vi åkte från parkeringen så något längre blev det. Jag mätte med min tränings-App och det blev 1,4 kilometer!! Inte det minsta gnäll fast de ramlade lite. Det var inte ens spårat, utan det fick Robin göra som åkte först. Jag åkte sist och fick därför det bästa spåret.... ;) Jag har inte hunnit åka med dem så många gånger, men Misha sa att de blivit mycket bättre sedan första gången!!
Ida kämpade som tusan upp för den lååånga backen från parkeringen till restaurangen som finns där. Hon bara skulle upp!!
Efter lunchen fortsatte vi till Storstenshöjden. Robin var sugen på att prova sina nya slalomskidor. Den dagen vi köpte dem hade de inte tid att fixa bindningen i affären. Då lånade han skidor av dem, men åkte med sina pjäxor.
Det var inte mycket folk idag. Speciellt inte i barnbacken. De börjar verkligen få in tekniken nu. Det finns två gupp de gärna åker i, och båda två försökte hoppa där! Ida ville ha mer fart i backen och Robin börjar få till riktiga bromsningar.
Igår förmiddag hann vi med lite skridskor. Det har de också lärt sig nu. Robin är säkrare än Ida, och kunde åka ett helt varv själv i ishallen!!!
Det är sååå roligt att vi kan göra saker nu som alla har utbyte av.
När vi åkte Trollspåret fick jag lite tekniktips av mannen som jag vill ut och testa så snart som möjligt. Antar att det blir först i helgen. Om det finns någon snö kvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0