Indiskt

Efter all städning och köttbullsrullande igår tog orken slut. Har ju faktiskt skruvat  möbel också.
Ingen av oss orkade tänka ut något att äta, åka och handla det och sedan laga till det. Kvällsmaten intogs istället på Lilla Indien här på norr. På grund av klimatet som råder vid den här tiden på året tog vi bilen den korta biten. Tur var det, Ida var jättetrött när vi var klara. Maten smakade mycket bra, men vi blev ordentligt hungriga innan vi fick maten. Inte onormalt länge, det var vi som kom dit lite för sent enligt familjen Carlssons mat- och sovklocka. Vi passade på att prata med barnen, bl.a. om vad Robin gjort på Hugos kalas. Under restaurangbesöket hann Robin lära sig både hur man visar att man har bestämt vad man ska beställa, att man ätit klart och hur man gör när man vill betala.
Det jag tyckte var det bästa med vårt besök på Lilla Indien, var att jag kunde beställa precis vad jag ville. Ida och Robin ville nämligen ha samma rätt. Då kunde jag helt släppa tanken på att jag skulle dela med Ida och behöva tänka på att även hon skulle tycka om det jag beställde. Annars är det oftast jag som anpassar mig. Vet inte varför, men det är ju rätt jobbigt om någon blir grinig för att maten inte är god. Speciellt en hungrig tjej på snart fem år.... Faktiskt lika jobbigt om det är en hungrig man på fyrtio år också... Kanske är det mammans/fruns naturliga uppoffring? Se till att alla ifamiljen är nöjda?
På min tallrik låg det i alla fall grillade jätteräkor med sån där klassisk tandoorisås. Gott gott!! Eftersom Misha körde passade jag på att ta en indisk öl också!!
Det kommer definitivt bli fler besök där framöver. När klimatet tillåter kan vi cykla dit hela familjen. Vi började gå dit för snart nio år sedan, när vi kunde göra spontana saker på kvällarna. Nu börjar vi komma tillbaka dit.
Det är härligt med "stora" barn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0