Inte vilse men borta från spåret....

Vilken långtur det blev idag!! Hade ställt klockan på 07:00. Dels för att vänja kroppen vid att gå upp, och dels för att hinna med mil-spåret på förmiddagen.
Strax innan halv tio knäppte jag på skidorna i Venaspåret. Jag var glad över ett minst en person åkt innan mig och tagit bort den värsta snön ur spåret. När jag kom till övergången mot Lillåspåret kändes det rätt att följa min föregångare och svänga norrut. Det var ett tecken. Milspåret var mitt idag!!
Det flöt på rätt bra. Det gick lätt att komma upp för backarna, och det gled hyfsat nedför.
Jag fortsatte att följa de spår som redan var åkta en gång.
Jag hade egentligen ingen aning om hur Lillåspåret ska se ut, så jag visste aldrig hur långt det var kvar. Hade förvisso GPS:en i fickan. Plötsligt hade min föråkare klivit ur spåret!! Hur skulle jag nu veta hur jag skulle åka....??
Gick på känsla och fortsatte i ett igensnöat spår. Jag fick vara första åkare säkert 2 km. Lite tungt, men får väl se det som lite extra träning!!
Det var när jag såg skylten som ledde tillbaka till Venaspåret som jag tänkte fel. Jag tänkte nog typ att om jag åker åt ett annat håll kommer jag nog också fram. Jag kom fram. Till Bettorp. Det var fel "fram"....
Men det var ju en annan kvinna som åkte där. Vi stannade och tittade på den stackars näbbmusen som irrat sig in i skidspåret och pratade lite. Hon började prata om Bettorp och då började jag ana oråd. Spåret tog typ slut vid hennes hus...
Därifrån gick jag på en stig genom skogen och hittade till slut el-ljusspåret igen!!!!! Och till slut kom jag till motorvägen!! Och det kändes såååå skönt att vara "hemma" i Venaspåret igen!!
Det blev ca 1 mil ändå, men det gick ju inte så fort i skogen och i några centimeter snö i skidspåret!! Men det var skönt. Och jag är nöjd att jag orkade 1 mil!!
När jag kom hem var maten klar!!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Härligt Hanna.

Nu är du verkligen på gång.

2011-01-05 @ 21:16:17
Postat av: malin widén

Är de så du gör för att smitta ifrån att laga maten;)

2011-01-12 @ 23:17:30
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0