Kortfilm

Har just sett en kortfilm på SVT2. Jag gillar kortfilmerna, det känns som att de ofta har något tänkvärt att säga. Och det faktum att de ofta är mellan andra program, eller bara efter något jag precis sett, gör att jag har rätt lätt för att sitta kvar. Och eftersom det är en kortfilm tar det heller inte så lång tid att få något tänkvärt serverat.
Idag hette filmen "Goda Råd" och handlade om en kille på 6-7 år som inte kände sig älskad av sina föräldrar. Eller av någon. De andra barnen i lekparken retades och pappan tvingade honom att träna fotboll fast han inte ville. Han spelade in ett kasettband till sitt ofödda syskon med goda råd om livet i allmänhet och om att leva med deras föräldrar i synnerhet. Sen rymde han hemifrån och först då började de bry sig...
Så här är det ju för många barn idag. Jag hoppas att mina barn aldrig ska känna så här. Inte heller att de ska få andra att känna så här utan att de ska känna sig älskade av många och hjälpa andra de ser far illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0