Lära gamla hundar sitta...

... Eller katter att sova på nätterna...
Ett par minuter i natt, ca halv tre, ängnade jag mig åt kattuppfostran! Jag väcktes av Kajsas genomträngande jamande. Har man hört det så förstår man... Jag försökte stå emot, men det gick inte.
Hon ville ut, antagligen för att uträtta sina behov. Och jag visste, att om hon fick gå ut, skulle det inte dröja många minuter innan hon vill in igen.
När hon stod vid ytterdörren gick jag och hämtade henne, och bar henne till kattlådan. Stängde dörren. Hon gick ur lådan på en gång och ville ut från toaletten. Samma sak en gång till. Jag knäppte med fingrarna (det brukar vi göra när de tex smitit upp på boret, och då är de snabba ner). Vi höll på en stund. Hon till och med fräste åt mig, så oense var vi. Hon ångrade sig dock och la sig utsträckt på sidan för att visa sin underlägsenhet.
Det hände inget i lådan, så hon fick gå ;) Hon gick ner utan ett ord. När jag lagt mig igen hörde jag morrande från flickorna där nere. Kan ju bara gissa, men troligtvis hoppade Kajsa på Hobbe och störde hennes nattsömn också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0