Mina Flickor gillar inte vintern!!

Igår när det var plussgrader och hela familjen var ute och skottade och lekte, fick minsann katterna också gå ut!! Det satt långt inne för dem, men Hobbe gick faktiskt ut helt själv. Men om vi inte stängt dörren hade hon nog varit snabb in igen...
De strosade runt lite, men de ville in. Stod vid dörren. Kajsa satt till och med I krukan som står vid dörren. Hon hoppades väl att det inte var lika kallt där. Hobbe, som alltid gillat att sitta på våra axlar, blev sååå nöjd när hon blev upplyft. Men en välmusklad (hmm) katt på snart åtta år är inte så lätt. Men hon är söt, så det går ändå.
När vi inte släppte in dem på framsidan gick de till baksidan! Smarta katter ;) Alla andra var ute, men kanske att det skulle finnas någon snäll som kunde släppa in dem....
Dessutom rasade snön från taket, så vi ville helst inte att de skulle sitta preciiis där!
En hel timme var de ute mina små flickor!! När de kom in fick de fisk. Smaskens!! Sen sov de gott ska ni veta!!
Även om jag gärna har vinter med bra vinterväder ett tag till ser jag fram emot att de kan vara ute igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0