Ridning igen.

Idag börjar Robins ridning igen efter juluppehållet. Det ska bli kul att se hur mycket han har utvecklats genom att vila. Man kan ju inte bara nöta in träning, utan jag tror på att vara ifrån det en kort stund och göra annat istället. Nu har han ju till exempel tränat på skridskor och skidor, både längd och utför och fått självförtroende av det. Jag tror det smittar av sig på tex ridningen. Att man tränar många saker för att utveckla kroppen.
Robins ridning börjar som sagt idag, men Ida får vänta till nästa vecka. Det är fjärde terminen de påbörjar nu!! Och de har lärt sig massor!! De hoppar till och med banor. Jag får ju fortfarande springa med, men det dröjer nog inte länge förrens i alla fall Robin rider helt själv.
I slutet av förra terminen sa han åt mig att jag inte skulle hålla i när han travade. En gång fick hans grupp skritta banan helt själva, alla ledare stod i mitten!! Då var han stolt. Jag med.
Vi Tackar Rinkabyponnyskola för detta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0