Slalom Baby, Slalom.....

Jaha, då har vi blivit med slalomskidor också. Eller barnen i alla fall. Igår när jag skulle åka hem från Kumla fick jag med mig ett par slalomskidor som var för små för Julia. De passade på Ida, så de köper vi. Och då köpte vi ett par nya till Robin också innan dagens åkning. Tyvärr han de inte sätta dit bindningen medan vi väntade, så vi ska hämta dem imorgon. Istället fick vi låna ett par till Robin.
När vi kom fram kändes det väldigt skönt att vi hade egna skidor med oss, för kön till skiduthyrningen var lång!! Det var skönt att direkt kunna koppla fast och åka till liften.
Innan Ida ens hunnit kliva upp på liften (som är ett åkband) stannade liften!! Sist vi åkte funkade liften bara halva tiden, så lite jobbigt kändes det...
Fortsättningsvis turades jag och Misha om att ta bort snön som fastnade och gjorde att liften stannade. Ett och annat barn som ramlat fick jag också hjälpa att resa sig. Ingen aning om var föräldrarna var...
Ida och Robin var superduktiga. De åkte själva i barnbacken direkt, och innan vi åkte hem åkte de i guppen en bit upp och även en lite längre upp i backen!!
Efter lunchen ville Robin mest leka för han var trött, medan Ida ville öva så att hon snart kan åka högst upp i backen!!
När vi sen skulle åka hem sa Robin att det var jobbigt att åka, men roligt!!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Kul att barnen lär sig åka som små! Mina har aldrig provat! Får göra det snart:)

2011-01-10 @ 09:21:47
Postat av: malin widén

Gud vad sportiga ni är de får oss att verka mega slöa, eller tja de kanske är för att vi är de.

Sport och grejer som får en att röra sig är ju skit jobbigt. Tur Oliwer gillar fotboll och gympa iallafall så han rör lite på sig.

2011-01-12 @ 23:15:24
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0