Stallet igen

Idag var det Idas tur att rida. Det gick hur bra som helst!! Hon rider just nu en genomsnäll lite ponny som heter King. Han är vit och lite brun, men "Lilla Gubben" prickar på rumpan.
Idas grupp red samma bana som Robin gjorde igår, men med liiiite högre hinder. Skillnaden var egentligen att Robins hinder var kryss och Idas hinder var "raka" som Ida sa. Och de var väl max 20-30 cm höga... De kan inte vara för höga eftersom ledarna också måste hoppa över ;)
Ida red utan att jag höll i hela tiden, precis som Robin. Jag höll i hästen första gången hon skulle hoppa över det "raka" hindret vara för att se vad han skulle göra.
Hela lektionen gick hur bra som helst!! Lotta, ridläraren, sa att Ida har utvecklats jättemycket sedan hon började. Efter 1,5 år borde de kunna en hel del!!
Varje gång vi åker från ridskolan och det har gått så här bra, och det gäller både Ida och Robin, så blir jag dels jätteglad, och dels sugen på en ponny åt dem. Men det kan jag nog bara drömma om ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0