- Kapten Guld -

Äntligen fick jag åka till stallet igen!! Har ju fått hålla mig ända sedan i torsdags ;)
Robins tur idag. Han är inte alls svår att få med sig längre. Idag hann vi till och med äta kvällsmat innan vi åkte dit. Misha var hemma när vi kom hem (vilket var en positiv överraskning) och han höll på att koka pasta. Jag och Robin har som mål att sitta i bilen senast 17:30, och det hann vi nästan idag. Skönt att äta innan, så blir det inte så sent efteråt.
Robin red söta Kapten Guld idag också. Han är liten, snäll och alldeles lagom. Jag knäppte loss Robin direkt och han red själv hela tiden, även i trav. I traven red de över bommar på ena långsidan så det var ju inget konstigt med en massa svängar. Där stod i och för sig Lotta som en "kon" för att de skulle styra ut i hörnet. I skritt red de över bommar, volt över en annan bom, till baka över två bommar och vägen korsade de tidigare bommarna. Lite rörigt, men just den delen gick ut på att de skulle se upp för varandra. Här stannade Kapten tre gånger: första gången för att förbereda sig för att kissa. Andra gången kissade han och tredje gången stannade han och bajsade mitt emellan bommarna! Jag och en annan mamma skrattade gott åt honom...
På slutet fick de ställa upp sig på led och Lotta frågade om någon ville galoppera. Alla ville, vilket var väldigt roligt!! Alla som hade galopperat tidigare fick göra själva. När det var våran tur sa Lotta bara "varsågod". Jag hade tänkt att jag skulle hålla i Robin. Vi fick Kapten att galoppera halva långsidan i alla fall :) Andra försöket gick det inte alls!! Bara trav. Lotta tog över och han galopperade hela vägen!! Robin tyckte det var roligt men pirrigt!!
Jag lägger ut lite bilder imorgon!
Jag tror att Robin var väldigt nöjd, för han ledde upp Kapten till stallet helt själv!! Det gör han bara om han har lust.
Som vanligt en mycket stolt mamma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0