- Löshoppning -

Måste börja komma ikapp veckan som gått. Jag har varit kass på att uppdatera, men det betyder ju faktiskt att jag har ett liv också, och inte bara hänger på nätet... ;)
På Robins ridning i onsdags hade de teori istället. De har inte det så ofta, så de passade på när det var för kallt för att rida. Barnen fick borsta varsin häst, fixa hovarna och pyssla om. Sen fick de hålla i bettet och låtsas att deras händer var munnar. Lotta höll i tyglarna och de fick känna hur lite man egentligen behöver ta i tyglarna/hästens mun för att de ska känna det.
Till sist sa Lotta: "Nu går vi till ridhuset och löshoppar Lina." Det tyckte JAG skulle bli jättekul!! Jag tror inte något av barnen som var där visste vad det var. Lina är stallets minsta häst. Jag tror att hon är ca 105cm i mankhöjd. Hon tycker det är superkul att hoppa!! Tre gånger höjdes hindret. Det slutade på 80cm oxer!! Lilla Lina!! Hon är i särklass den sötaste och med mest egen vilja på ridskolan. Mer om henne senare. Ida red henne dagen efter och det skriver jag om i ett eget inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0