- Mina duktiga tennisbarn !! -

Idag var jag med Ida till tandläkaren 12:30. Eftersom det även var tennisdag, tyckte jag och min chef att jag lika gärna kunde jobba hemifrån på eftermiddagen. Så, när vi var klara hos Tandis åkte vi och hämtade Robin på skolan. De slutar 13:00 och han tjatar om att bli hämtad den tiden. Passade på idag när jag ändå var där.
Både Ida och Robin var rätt snabba på att byta om för att åka till tennisträningen. Robin var supersnabb och väntade på mig och Ida ute. Det är rätt skönt att låta dem byta om hemma istället för att stressa till hallen och byta om där.
Innan vi åkte såg jag på dem att de var trötta. Ida missade sin vila helt på dagis och Robin var kanske hungrig. De äter lunch så tidigt att de äter mellis redan tio i två!! De fick i alla fall mellis hemma innan vi åkte.
De var bara åtta barn på två tränare idag, det var bra! Ida och Robin var i varsin grupp till Idas stora besvikelse. Hon ville vara med Robin. Hon tror att det är roligare då.
När Idas grupp studsade bollen mot golvet med racket, tyckte inte Ida att det var så roligt. Hon kom till mig och var lite ynklig. Tränaren kom två gånger och pratade med henne och andra gången följde hon med. Jag gick med fram till nät så att hon fick visa mig. Jätteduktig! När träningen var slut sa jag till hennes tränare att det var bra att han fick med henne igen. Han hade sett samma tendens förra veckan. Hon tycker det är kul när hon får slå mot honom. Han sa att han tycker att då är hon dessutom duktig.
Robin då. Han var på andra halvan av planen så jag så inte hela tiden, plus att jag la tid på att få Ida sugen på att spela. Jag såg i alla fall när han slog mot sin tränare tillsammans med en annan kille. Klockrent!! Det var inte många missar. Han börjar nog få till det där!! Han var riktigt svettig när träningen var slut! Och han sa något bra: "Jag har haft roligt utan Oscar." Det betyder ju att det är tennisen, och inte kompisen. Han var sjuk idag....
Hoppas det släpper för Ida också. Men vi kör terminen ut, så får vi se vad hon vill sen.
Jag tycker tränarna är mycket bra på att få med sig barnen. Mer om det i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0