- Ponny med vårkänslor -

Det var en pigg Kottis som mötte oss i stallet idag!! Som vanligt ville han inte komma fram till i hagen, men snälla Amanda ringde och kollade hur det gick och gav oss tips på hur vi skulle fånga honom. Det funkade bra! Redan på väg från hagen märkte jag att han var pigg. Antar att det beror på att det blåste en hel del och att det är vår i luften. Även en liten ponnyfarbror måste få vara vårglad!!
Vi gjorde i ordning honom och gick ut på ridbanan. Han var jättetaggad och lite spänd. Då känns det skönt att jag ängnat mycket tid åt hästar i mitt liv  att jag kan läsa av honom. Men jag känner honom inte så superbra, ska vi tillägga. Vi skrittade lite men Ida ville snabbt börja trava. Då får Ida trava på en volt runt mig, och jag har en longerlina att hålla i. Varje gång hon ber honom trava, tar han ett galoppskutt. Sen trav. Han gör så varje gång vi säger åt honom att trava. Efter ett tag travar han lugnt, men Ida tröttnar snabbt. Eftersom jag vill att hon i alla fall ska hålla en hand i handtaget på sadeln, kan hon inte göra så mycket.
I det här läget hade det varit bra med en ryttare som hade vågat driva på lite, och ta i honom och ställa lite krav. Men, det kan jag inte begära att en femåring kan. Igår hade hon dessutom lite feber, så jag vill inte pressa henne. När man är fem år ska det bara vara roligt att rida. Inte läskigt.
Nu var det första gången sedan i höstas som vi var där och red. Det gör ju också sitt till. Han är inte vab vid oss, och vi är inte van vid honom. För hoppningsvis kan vi börja åka dit lite regelbundet nu. Nu drar tävlingarna igång för Amanda också, och då är det kul att kunna hjälpa till med stallet.
Ida och jag var överens om att han var en liten buse idag. Han var ju inte dum, bara sprallig. Och till henne sa jag att han även var lite extra glad för att hon var där!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas du haft en bra dag :)

2011-03-27 @ 22:59:14
URL: http://emeliesaraelin.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Han busade nog med er på måndagen var han lugn igen. Dock mycket stark i galoppen så även Julia åkte fram å tillbaka i sadeln. Men nu hoppar hon typ varje gång han rida så han taggar nog ner snart.

2011-03-30 @ 14:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0