- Sommartid -

Igår beklagade jag mig på Facebook, över att mina barn vaknar så tidigt på helgerna. Ibland tidigare än på vardagarna. Fick förslaget att säga att det var en vardag, så de kanske skulle lite längre.
Jag testade. Sa att det skulle vara måndag idag. Men utan dagis och skola. Robin var med på det.
När han kom till mig nu på morgonen och ville gå upp, tittade jag på klockan. Den visade 06:50!!! Inte 05:50!!! Härligt, det funkade!! Men jag var trött eftersom jag vaknat när Ida rört på sig, rädd att hon ska vara magsjuk. Hoppas hon bara har feber. Robin fick leka lite på sitt rum medan jag mornade mig. En stund senare gick vi ner för att äta frukost. Min klocka på telefonen visade 07:15. Men den på micron, den som inte var omställd till sommartid, den visade 06:15!! Han hade ju inte alls sovit längre!! Jaja, inte mycket mer att göra än att gilla läget. Ida sover dock fortfarande och klockan är 07:15 vintertid. Det kan hon behöva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0