- Stockholms alla bilar -

I måndags var jag ju i Älvsjö och jobbade. Mellan Södertälje och tills jag svänger av mot Älvsjö, är det 3-filig motorväg. Alla filerna är fulla av bilar. Men jag undrar, vart är egentligen alla bilar på väg?? Klockan var strax efter nio, och jag inbillar mig att de flesta är framme på sina jobb redan. Det var förvisso inte jag, men alla andra som var på väg kan väl inte varit som jag? En som ska gästjobba på ett annat kontor. Eller....
Hur många bilar kan det finnas som är ute och åker samtidigt. Både in mot stan, och bort från stan. Vad ska de göra?

Även om jag nu börjar flyta med Stockholmstrafiken lite bättre och vågar byta fil lite mer, och börjar veta hur långt det är kvar innan jag ska svänga av, föredrar jag nog det små krokiga, ensliga vägarna  som går backe upp och backe ner i Östergötland..... Där är man oftast heeeelt själv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0