Bonusledigt

Idag borde vara en dag då jag skulle tycka att det är skönt att vara ledig. Det är bonusledigt, min avdelning på jobbet har stängt. Och jag tycker det är skönt att vara ledig. Sova lite längre och inte skynda iväg, men jag skulle vilja bara göra vad jag vill hela dagen. Provåka skidor och leka med barnen till exempel.
Men, eftersom det är dagen före nyårsafton finns det lite annat att fixa med. Mannen ska handla maten till imorgonkväll. Han ska spela squars. Jag ska hämta och provåka mina skidor. Barnen vill bygga iglo. Och eftersom mannen både köper och lagar maten borde jag verkligen städa. Och tvätta. Det är nog bara att sätta igång så vi kan ta det lite lugnt ikväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0