Moster igen!!

Klockan 06:20 imorse fick jag ett SMS från min syster. Det var dags att åka in till förlossningen och de behövde någon som var med den blivande storasystern. Jag var precis klar med morgonbestyren. Bara frukosten kvar. Eftersom Jag vet att det tidigare gått fort både för mig och min syster susade jag genom stan så de kunde åka in.
När min mamma kom dit, åkte jag till jobbet. Barnafödande var såklart samtalsämnet för dagen. Långa och korta förlossningar. Tokiga saker man gjort innan man åkt in. En kollega hade tex åkt till tandläkaren på väg till förlossningen eftersom det var försent att avboka....
Samma dag som jag födde mitt första barn hade vi höstfika i solen. Med värkar.
Samma dag som nummer två föddes hann jag inte med så mycket mer än vakna. Två timmar senare är hon född...
Att dagens barn anlänt fick jag veta ca halv tio, så även denna gång gick det fort. En liten kille blev det!! Grattis till er!!

Kommentarer
Postat av: malin

Oj då vilka "lätta" förlossningar du haft.

Själv hade jag oxå rätt lätta med tanke på att de var planerade kejsarsnitt.

Ett stort grattis till moster Hanna och självklart den stolta familjen med ett nytillskott.

2010-12-29 @ 10:29:33
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Sofi

Det är ju såå kul att prata förslossningar tycker jag, ingen är den andra lik.

Jag blev tex med dom två första inskriven på förlossningen kl 7.30 på fredagar båda gångerna!

Grattis igen Moster Hanna!

Kram

2010-12-29 @ 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0