- Eget kontor -

Jobbade på riktigt bra idag, trots att jag inte riktigt hade någon anstormande arbetslust. Dock var det väldigt trevligt att träffa lite folk igen! Och vad det underlättar att ha ett riktigt tangentbord, stor skärm och en skrivare!! Och en telefon!!
Arbetsdagen avslutades med att jag plockade ihop mina viktigaste saker från min arbetsplats och bar en trappa upp. Jag tog även med radion jag fick av Mi. Vi får besök till kontoret från Tallinn nästa vecka, så jag erbjöd mig att flytta på mig dessa dagar. Så hela nästa vecka ska jag lyxa till det med ett eget kontor! Eller, jag ska låna ett kontor. Efter snart fyra år i kontorslandskap ska det bli riktigt skönt att sitta själv. Synd bara att det bara är fyra dagars arbete nästa vecka..... Jag skulle kunna ta en låååång vecka ;)
Även om det är trevligt att höra av alla andra pratar om kan det störa ganska mycket också. Jag brukar säga att jag sitter rätt bra, för jag ser vilka som går till receptionen, vem som går in till chefen. Jag hör vad de i mitt "rum" pratar om. Jag hör vad de i "rummet" mittemot pratar om. Och jag hör vad vissa i rummet bredvid pratar om. Så, om man istället för att se allt positivt bara öppnar ögonen så inser man att jag faktiskt lika gärna kan bli lika störd som det är kul att lyssna på folk. Dessutom är det ingen sv dessa som gör samma sak som mig.
Nu ska jag först njuta av helgen och sen av mina dagar i eget kontor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0