- Leksaker -

Imorgon ska vi på 8-års kalas hos barnens kusin Olivia. Jag och barnen åkte till Marieberg efter att jag hämtat dem på skola/dagis. De ville det, men jag kan mycket väl tänka mig att det var leksaksaffären som lockade mest. De var faktiskt mycket tålmodiga och kom med förslag på vad vi skulle köpa.
Jag däremot tyckte det var jättesvårt!! En tjej på åtta år. Nu är det inte leksaker längre, utan "tjejgrejer". Ska inte skriva här vad vi kom fram till just nu, men jag tror ändå att det blev bra. Jag är nöjd. Hoppas att Olivia också blir nöjd.
Kände att det är mycket lättare att köpa till killar. När Robin fyller åtta år vill han säkert fortfarande ha LEGO. Möjligtvis något tufft klädesplagg. Mer troligt något TV-spel. Men att önska sig modegrejer, nej, det kommer nog inte hända om redan ett och ett halvt år. Men, förvåna mig gärna. Detta har inte just med min son att göra, utan jag tror att det har med killars mognad att göra. Eller killars leksaker och mäns leksaker. Det enda som skiljer är priset.
Idag på fikat var det en manlig kollega född 1974 som stolt deklarerade att han lånar sin åtta årige sons Darth Vader- mask. Den med knappar på, så att det låter. Fast helst hade han ju velat ha en egen dräkt! Det var fler runt bordet som höll med, det skulle vara coolt...!
Det skiljer "bara" runt 30 år mellan dem och min son, men de vill alla ha egna Darth Vader dräkter.... Varför är det så...????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0