- Mysig Mix av Människor -

Har som sagt jobbat hemma idag, medan Robin roat sig själv. Två filmer har han sett och det är ju ganska mycket tid man faktiskt kan jobba på. Dock känner jag ingen stress över att jag MÅSTE jobba, men eftersom det bara är jag som gör mina saker känns det bra att kunna få undan lite när det går. Mötte dessutom chefen på parkeringen imorse när jag hämtat datorn, och hon sa att jag absolut inte behövde jobba. Samtidigt förstår hon att det är skönt att ha datorn hemma. Det är ett privilegium att kunna göra så. Dock skulle jag inte vilja sitta hemma jämt.
Även om jag inte alltid pratar så mycket, tycker jag om att träffa folk på dagarna. De flesta människor tycker ju om att ingå i ett socialt sammanhang, och på en arbetsplats blir man ihoptussad med alla möjliga sorters människor.
På min arbetsplats är vi cirka 60 personer. Det är 60 nya människor som jag inte kände sedan tidigare. En hade jag förvisso gått i samma klass som på högstadiet, men det var ingen jag umgicks med innan jag började på mitt nuvarande arbete.
Jag gillar de allra flesta av mina arbetskamrater. Det finns nog ingen jag tycker illa om, men så klart finns det de som jag tycker lite mer om. Och jag har arbetskamrater utspridda i hela landet, och vissa av dem pratar jag nog mer med än med vissa på kontoret.
Vissa kan man skvallra om, och vissa kan man skvallra med. Vissa fikar man gärna med, vissa väljer man att inte fika med. Även om man inte har något emot dem mer än att de ibland tar energi.
Vissa har blivit vänner som man kan vända sig till i de flesta situationer!
Imorgon ska jag åka till kontoret igen och träffa denna mysiga mix av människor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0