- Snabbt om ridningen.... -

Ja, jag hur gick det nu då. Jag kommer definitivt har rejält med träningsvärk imorgon!!! Det kändes så fort jag hoppade av, att det här kommer kännas!!
Vi kom fram lite tidigare än vi planerat men gick in i det stora stallet. Där stod det två hästar, så vi förstod att det var de som var till oss. I våra ögon stora, men i deras ögon små stora hästar. Det var Fabian och Fjädern.
Mia, som äger gården berättade lite om Fjädern och Fabian var att rida. Eftersom Fjädern rullat sig i lera, började Mia borsta av henne det värsta medan vi pratade. Innan vi tog över visade hon var sadel och träns fanns. Det är riktigt seriöst; alla hästarna har både dressyrsadel och hoppsadel!! De flesta ridskolor brukar ha en sadel per häst, och det är en mitt-i-mellan sadel. Idag red vi i dressyrsadlar.
Både Fabian och Fjädern var supersnälla att pyssla med. De stod där och var jättelugna!! Att sitta upp var faktiskt inga problem. Det fanns pall, och de stod still.
Jag red Fabian. Mia hade berättat att han var känslig för skänkel och hand och det passar mig. Han såg dessutom nättare ut i kroppen, och det gillar jag också. Och han är brun. Jag gillar bruna hästar!!
Jag slutar här, och gör ett inlägg sen om själva ridpasset. Ska få in lite bilder också.
Fabian var i alla fall väldigt trevlig att rida och jag kommer definitivt åka dit igen!! Och önska att få rida honom en gång till.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0