- VAB rekord -

Den här vårterminen verkar vara vår VAB-termin! Barnen avlöser varandra i diverse sjukdommar. Lite kräk och lite feber. Förkylda och snoriga är de väl mest hela tiden... Vi har varit väldigt förskonade från VAB:ningar, men nu får vi får del. Nu kommer ju bacillerna från både skola och dagis.....

Idag är det Robin som har feber. Stackarn fick sparka sparkcykel hem från fritids igår. Ida ville cykla, men vi väntar på att få hem Robins nya cykel. Han tyckte det var jobbigt, men jag hejjade på glatt. Det kan väl inte vara så jobbigt att sparka lite.

När vi kom hem, åt han lite kvällsmat, och sen la han sig under täcket i sin säng. Kollade temepen, och visst hade han feber. Han bytte till mysshorts och vi tog kudde och filt så han kunde titta på Bolibompa i alla fall.

Senare på kvällen, när han sovit en stund, började han yra. Tempen var över 39 grader. Det är inte ofta vi ger barnen alvedon, inbillar oss att det är bättre att febern tar bort det den ska, men nu fick han lite alvedon. Han sov riktigt bra hela natten!!

Imorse åkte jag till jobbet och hämtade datorn, så jag kunde jobba lite hemma medan Robin tittar på film eller sover. Innan första filmen byggde vi med LEGO i nästan en timme. Varsitt superfint legoskepp byggde vi!!

Nu tittar han på film och jag har jobbat i drygt en timme. Två avtal har jag hunnit med. Nu blir det kaffe och ostsmörgås i solen tror jag!!


Kommentarer
Postat av: malin

stackarn, hoppas det snart går över. Daniel är hemma med Thella idag hon har haft feber sen i söndags men tror hon är feberfri idag.

2011-04-12 @ 12:45:53
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0