- Hemmajobb -

Ida har fortfarande lite feber idag, så idag blir det hemmajobb. Vilket privilegium det ändå är att kunna göra det. Hon sov ganska länge idag, så då kunde jag jobba. Nu sitter hon bredvid mig och gär en jättefin pärlplatta. Hon är superduktig på att göra mönster. Tänker ut hur det ska vara och blandar färger och gör lika på båda sidor. Och hon har tålamod att leta efter rätt färger!

                                                          


Här är ett exepmel på hur pysslig hon är. Små, små pärlor som trätts på en liten tråd, så att det kunde användas som halsband.

Och en helt vanlig vit pärlplatta!

Kajsa tycker dock att vi stör henne lite när vi sitter hemma. Jag tror att jag har tagit hennes stol vid köksbordet, där jag jobbar. Hon gosar väldigt intensivt och ställer sig med framtassarna på mina ben. Hon får faktiskt ta en annan stol! Men jag lovar, så fort jag går härifrån kommer hon ta min plats!



Kommentarer
Postat av: Sofi

Vad fint hon gjort, vad duktig hon är!

dom små små pärlorna ser ut att vara ett väldigt pillrigt jobb.

Hoppas hon sanrt är bra.

Kram

2011-03-29 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0