- Positiv energi -

Vi hade en Marknadsträff med företaget i slutet på förra året. Alla som jobbar under "Marknad & Sälj" var inbjudna och vi var många. Om jag inte minns helt fel var det nog runt 160 personer!! Det var riktigt roligt att för första gången träffa flera personer som jag tidigare bara pratat i telefon med tidigare. Och med vissa under tre år tid, mer eller mindre. En kollega kände igen mig på rösten bara. Det var säkert fler, men han sa det.
Men, det var inte det jag skulle säga. Dag nummer två på denna träff hade vi en riktigt bra föreläsare. Annica R Malmberg. Bland annat handlade en liten del av föreläsningen om de energier människor man möter har. Ger de energi, eller tar de energi?
Jag hittade direkt några i min omgivning, både privat och i jobbet som GER energi. Jag blir glad av dem och vet att de finns där. Dessa är guld värda när det känns lite motigt och det mesta är tungt. Ska inte säga att alla är mina bästa vänner men det finns där när jag behöver fylla på energi.
Min man och mina barn är förstås där jag hittar mest glädje och energi. Men nu tänkte jag på alla andra runt mig. En del har jag känt länge, riktigt  länge. En del är nyfunna vänner. En del är kollegor, en del inte. En del finns inte riktigt kvar nära. Men det är så livet är. Det är olika faser. Det viktiga är att tala om det för dem. Det har jag nog varit dålig på, men ska bättra mig.... Men, säger jag inget till just dig ska du inte ta illa upp. Jag är ganska glömsk också.... ;)
Hoppas att ni som ska, tar åt er!!
Människor i ens omgivning som däremot TAR energi försöker jag undvika. Ibland måste man förstås vara även i deras närhet, men efteråt är det ju bra att ladda upp med positiv energi igen!!

Kommentarer
Postat av: Sofi

hon har jag oxå varit på en föreläsning med, visst är hon bra!

Och det är så sant det du skriver, såna som tar energi vill man inte ha nära tack.

Roligt att dina kollegor känner igen dig, bara på rösten. Det är ju inte bara det vi ser som ger intryck.

Du, imorn är det fredag, tjoho, och jag ska jobba i helgen, första på läääänge.

Stor Kram

2011-03-17 @ 22:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0