- Powernap -

Snart dags för sängen. Spenderade nästan en timme där tidigare idag med resultatet cirka fyrtio minuters sömn. Från cirka klockan 19. Gick alltså ner igen strax innan Melodifestivalen började. Hade jag inte tagit mig den tiden hade jag inte klarat hela Mello! Helt klart.
Måste varit stressad idag. Två kalas skulle klaras av och det var utan marginal vi kom i tid till det första. När jag tänkte köpa presentpapper, tänkte min käre make springa. Medan han gjorde det passade jag på att njuta i vårsolen! När paketen var inslagna, mannen klar, Ida hittat ok kläder och vi borde sitta i bilen började jag blöda näsblod. Inte mycket, men det var nog tecken på något. Jag brukar inte blöda näsblod. Det slutade rätt snabbt. När vi var hemma från kalasen försökte jag vila i soffan, men Ida ville ha uppmärksamhet och var hungrig. Det var bara att fixa kvällsmat till familjen. Kallrökt lax och smörgås efter allt fika passade bra.
Sen gick jag upp för att vila. Jag tänkte mig ca 30 minuter totalt, men jag låg nog i sängen ca 60 minuter och sov nog 40 minuter. Helt klart att det behövdes. Det var ju det sjuksköterskan på företagshälsovården talade om för mig i november/ decemer: Vila på helgerna! Gå undan familjen! Det behövs verkligen ibland. Det går för runt annars.
Några som orkade se hela Mello utan powenap var Ida och Robin. De var trötta men väldigt glada att Eric Saade vann!!!! GRATTIS!!

Kommentarer
Postat av: malin widén

mina barn hade visst somnat innan Saade en hade sjungit sin sång. Kanske var det den friska luften emellan 10-14 som gjorde de. Farmor hade väckt barnen när de var dags för Erik att sjunga. Men de var bara Thella som hade vaknat och ville se.:)

2011-03-12 @ 22:31:09
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Sofi

Bra Hanna att du vilar, näsblod är väl typiskt ett sånt tecken att man måste ta det lite lugnare.

Mina barn var oxå lyckliga över Eric Saade's vinst, fast dom hejjade även på danny och Moniker.

2011-03-13 @ 21:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0